Vraag & antwoord: Webshop

Op deze pagina vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over de Suzuki webshop. Mocht het antwoord op jouw vraag er niet tussen staan kijk dan in één van de andere categorieën onderaan de pagina. Of vraag het je Suzuki-dealer!

Webshop - Bestelling en levering

  • Rubberboten en buitenboordmotoren:
    Voor 15.00u besteld, binnen vier werkdagen gereed bij de dealer.

    Overige producten:
    Voor 15.00 besteld, binnen twee werkdagen in huis.

  • Natuurlijk en dit is tevens de factuur. Mocht je deze na een half uur niet ontvangen hebben, kijk dan ook even tussen je spam.

  • Je ontvangt een DPD Track & Trace code op het ingevoerde mailadres zodra de bestelling verwerkt is.

  • Suzuki producten worden thuisbezorgd door DPD. Tijdens het bestellen zie je binnen hoeveel dagen de bestelling bezorgd wordt, dit is een maximum van 5 werkdagen. Ben je niet thuis op het moment van bezorging? Je kunt aangeven of je het product opnieuw, bij de buren of bij een afhaalpunt laat afleveren.

    Buitenboordmotoren en rubberboten worden bij een dealer naar keuze afgeleverd en klaargemaakt, waarna je deze daar kunt ophalen.

Webshop - Betalen

    • iDeal​
    • Creditcard, Mastercard & VISA (achteraf betalen)
  • Achterafbetalen kan met Mastercard & Visa

  • Wij sturen BTW en KvK gegevens mee in de bestelbevestiging. Daarom kun je deze als factuur gebruiken.

  • Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.

  • Ja, er is sprake van bezorgkosten. De bezorgkosten zijn €4,95.

Webshop - Retourneren en annuleren

  • Wil je een buitenboordmotor retourneren? Kijk dan bij “Hoe kan ik een buitenboordmotor retourneren?”.

    Je kunt binnen 14 dagen zonder opgave van redenen je aankoop annuleren. De termijn begint op de dag dat jij of iemand anders, die niet de vervoerder is, het product ontvangt. Om te annuleren, stuur je een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld per brief, fax of e-mail). Je kunt hiervoor gebruikmaken van modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

    Je moet de producten binnen 14 dagen na de annulering terugsturen. Je krijgt dan alle betaalde bedragen, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaardlevering), teruggestort. Indien je slechts een deel van je bestelling retourneert, worden de leveringskosten niet teruggestort. De retourkosten zijn voor jouw rekening.

    We betalen terug via dezelfde methode als de oorspronkelijke betaling, tenzij anders afgesproken. We wachten met terugbetalen totdat we de producten hebben ontvangen of bewijs hebben dat je ze hebt verzonden.

    Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

    Stappenplan retourneren
    1) Plaats alle artikelen netjes (terug) in een doos.
    2) Vul het retourformulier in en voeg deze toe aan de retourzending.
    3) Verzend de artikelen via een pakketdienst naar keuze, naar onderstaand retouradres.
    4) Zodra wij de retourzending ontvangen hebben, verwerken wij deze binnen 3 werkdagen.
    5) Na de verwerking, maken wij het geld direct naar u over. Dit kan tot 3 werkdagen duren.

    Retouradres
    Suzuki Nederland
    Afdeling webshop-retouren
    Steurweg 8​A
    4941VR Raamsdonkveer

    Voor vragen over retourneren bel gratis naar 0800 - 4789854 of mail naar klantenservice@suzuki.nl

  • Wij adviseren om de buitenboordmotor ten alle tijden bij de dealer te laten beoordelen op aard, kenmerken en werking. Dit voorkomt dat je deze alsnog (tegen eventuele kosten) moet retourneren, met mogelijk ook waardevermindering als gevolg. Wil je de buitenboordmotor toch retourneren, dan adviseren wij om dit bij de dealer te doen, waar je de bestelling heeft afgehaald.

    Je kunt binnen 14 dagen zonder opgave van redenen je aankoop annuleren. De termijn begint op de dag dat jij of iemand anders, die niet de vervoerder is, het product ontvangt. Om te annuleren, stuur je een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld per brief, fax of e-mail). Je kunt hiervoor gebruikmaken van modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

    Je moet de producten binnen 14 dagen na de annulering terugsturen. Je krijgt dan alle betaalde bedragen, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaardlevering), teruggestort. Indien je slechts een deel van je bestelling retourneert, worden de leveringskosten niet teruggestort. De retourkosten zijn voor jouw rekening.

    We betalen terug via dezelfde methode als de oorspronkelijke betaling, tenzij anders afgesproken. We wachten met terugbetalen totdat we de producten hebben ontvangen of bewijs hebben dat je ze hebt verzonden.

    Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

    Ons retouradres voor het terugsturen van buitenboordmotoren is:
    Suzuki Nederland
    Lange dreef 12
    4131NH Vianen

  • Neem in dit geval contact op met onze klantenservice via 0800 - 4789854 of mail naar klantenservice@suzuki.nl

  • Neem in dit geval contact op met onze klantenservice via 0800 - 4789854 of mail naar klantenservice@suzuki.nl

  • Suzuki
    Afdeling webshop-retouren
    Steurweg 8​A
    4941VR ​Raamsdonkveer

  • Wij verwerken binnengekomen retouren binnen [3] werkdagen, daarna is het afhankelijk van de betaalmethode hoe lang het kan duren voordat je je geld terug gestort krijgt:​

    • iDeal: normaliter binnen 3 werkdagen​
    • Creditcard: normaliter binnen 7 werkdagen
  • Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

  • Kan er bij een retour waardevermindering in rekening worden gebracht?

    Bij het retourneren van producten streven wij ernaar om het proces zo eenvoudig en klantvriendelijk mogelijk te maken. Echter, conform de Nederlandse Wet Kopen op Afstand, behouden wij ons het recht voor om waardevermindering in rekening te brengen als het product meer gebruikt is dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen.

    Wat betekent dit?
    Om een product te beoordelen, kun je het uitpakken of gebruiken zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen. Als het product echter zodanig gebruikt of beschadigd is dat dit een waardevermindering tot gevolg heeft, kunnen wij deze kosten in mindering brengen op het bedrag dat wij terugbetalen.

    Hoe voorkomt u waardevermindering?
    Wij raden aan om het product zorgvuldig te behandelen en ervoor te zorgen dat het in de oorspronkelijke staat blijft. Bij het uitpakken of proberen van een product, behandel het dan met dezelfde zorg die je zou gebruiken in een winkel. Zorg ervoor dat je het product alleen in een schone, veilige omgeving gebruikt en dat het niet blootgesteld wordt aan situaties die het kunnen beschadigen of de waarde ervan kunnen verminderen. Wij adviseren daarom het product bij de dealer te beoordelen.

    Hoe wordt de waardevermindering bepaald?
    De waardevermindering wordt beoordeeld op basis van de staat van het product bij retournering. We gebruiken objectieve criteria om de vermindering van de waarde te bepalen, rekening houdend met factoren zoals beschadiging, slijtage of ontbrekende onderdelen.

    Mocht je nog vragen hebben of wil je advies over het veilig uitproberen van het product, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Webshop - Voorwaarden & privacy

Webshop - Klachten en geschillen

  • Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kan je contact met ons opnemen via het contactformulier. Je krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie. Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kan je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

  • Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Webshop - contact

Bekijk ook de meest gestelde vragen over: