Suzuki maakt prijzen
V-Strom 800 bekend
Grenzeloos verkennen
Suzuki maakt prijzen V-Strom 800 bekend
Suzuki maakt de prijzen bekend van het nieuwste model in de V-Strom range; de V-Strom 800. De V-Strom 800 positioneert zich als een echte allrounder tussen de V-Strom 650 en V-Strom 1050 in. Deze meer op straatgebruik gerichte V-Strom wordt begin november bij de Nederlandse Suzuki dealers verwacht.
- Verdere uitbreiding van de V-Strom familie
- V-Strom 800 vanaf 11.999 euro
- Diverse accessoire-pakketten voor verder personalisatie
Uitbreiding V-Strom-familie
De V-Strom 800 vormt de nieuwste uitbreiding in de populaire V-Strom familie van Suzuki. De V-Strom 800 is technisch nauw verwant aan de V-Strom 800DE en samen vormen ze het hart van de V-Strom familie. De V-Strom 800 is voorzien van een nieuwe 776 cc paralleltwin welke standaard gekoppeld is aan een Bi-directional (up & down) quickshifter. Samen met een uitgebreid pakket aan elektronische assistentiesystemen zoals het Suzuki Drive Mode Selector, het Suzuki Traction Control System en instelbare ABS-systeem heeft de V-Strom 800 de veelzijdigheid die van een Adventure Sport verwacht mag worden. Het model onderscheidt zich verder van de V-Strom 800DE met radiaal gemonteerde remklauwen, een 19-inch gegoten aluminium 7-spaaksvelg aan de voorzijde en 17-inch achter, upside-down voorvork (SHOWA) met instelbare veervoorspanning en aan de achterzijde een met de hand verstelbare veervoorspanning en instelbare uitgaande demping. Daarnaast zijn de zitpositie, zadelhoogte en het windscherm meer gericht op comfort tijdens straatgebruik.
Prijzen Suzuki V-Strom 800
De allround V-Strom 800 is beschikbaar vanaf 11.999 euro en is leverbaar in drie unieke kleurstellingen. Pearl Vigor Blue (YKY), Glass Sparkle Black (YVB) en Metallic Mat Steel Green (QVP). Elke kleur wordt gecombineerd met zwart gespoten velgen en contrasterend zilverkleurig subframe en voorvork. Voor de V-Strom 800 zijn diverse accessoires en drie accessoire-pakketten beschikbaar; Touring, Black Rhino en het Adventure Pack. Er is al een V-Strom 650 vanaf 9.899 euro. De V-Strom 800DE is er vanaf 12.699 euro en de V-Strom 1050 is er vanaf 16.299 euro. De nieuwe Suzuki V-Strom 800 wordt standaard geleverd met 6 jaar garantie en staat vanaf 3 november bij de Suzuki dealer.
Vergelijking V-Strom 800 en V-Strom 800DE
Onderdeel | V-Strom 800 | Profijt | V-Strom 800DE | Profijt |
---|---|---|---|---|
Windscherm | Hoog | Verminderde vermoeidheid op lange ritten |
Laag | Maximaliseert zicht bij off-road rijden |
‘Snavel’-ontwerp | Exclusief design |
Solide, stoere uitstraling |
Exclusief design |
Slanke uitstraling |
Remmen voor | Twee vierzuiger radiaal gemonteerde remklauwen |
Beste prestaties voor op de weg |
Twee axiaal gemonteerde remklauwen |
Verbeterde remprestaties op onverharde ondergrond |
Wielen | Gegoten aluminium |
Unieke uitstraling, prestaties bij straatgebruik |
Spaak | Zeer geschikt voor off-road gebruik |
Voorband | 19-inch tubeless |
Beste prestaties bij straatgebruik |
21-inch tube |
Verbeterde controle bij off-road gebruik |
Achterband | Exclusief ontworpen 17-inch tubeless |
Beste prestaties bij straatgebruik |
Exclusief ontworpen 17-inch tube |
Verbeterde controle bij off-road gebruik |
Veerweg voor | 150 mm |
Beste prestaties bij straatgebruik |
220 mm |
Meer veerweg voor betere off-road-prestaties |
Instelbaarheid voorvering | Preload instelbaar |
Aanpassen aan rijomstandigheden en naar persoonlijke voorkeur |
Preload, rebound en compressie instelbaar |
Aanpassen aan rijomstandigheden en naar persoonlijke voorkeur |
Veerweg achter | 150 mm |
Beste prestaties bij straatgebruik |
220 mm |
Meer veerweg voor betere off-road-prestaties |
Instelbaarheid achtervering | Handmatige preload, rebound instelbaar |
Afstelling voor ritten met passagier en/of bagage |
Handmatige preload, rebound en compressie instelbaar |
Afstelling voor ritten met passagier en/of bagage |
Grondspeling | 185 mm |
Toereikend voor straatgebruik |
220 mm |
Meer speling voor betere off-road-prestaties |
Zadelhoogte | 825 mm |
Toereikend voor straatgebruik |
855 mm |
Extra hoogte voor betere off-road-prestaties |
Spatbord voor | - | - | Driedelige constructie |
Vergroot de ruige uitstraling |
Stuur | Taps toelopend, smalle positie en verder van de rijder af |
Natuurlijke houding bij straatgebruik |
Taps toelopend, breed stuur dat dichtbij de rijder staat |
Verbeterde controle bij off-road gebruik |
Carterbeschermplaat | Verkrijgbaar als accessoire |
Beschermt motor en vergroot stoere uitstraling |
Standaard uitrusting |
Beschermt motor en vergroot stoere uitstraling |
Radiatorbescherming | - | - | Standaard uitrusting |
Beschermt tegen steentjes en andere objecten |
Handkappen | Verkrijgbaar als accessoire |
Beschermt handen tegen de elementen |
Standaard uitrusting |
Beschermt handen tegen de elementen |
Voetsteunen | Aluminium, bedekt met rubber |
Comfort op lange ritten |
Staal, extra breed en met uitneembare rubberen blokken |
Stabiliteit bij staand rijden, stoere uitstraling. |
Afmetingen en gewicht V-STROM 800 en V-STROM 800DE
Onderdeel | V-STROM 800 | V-STROM 800DE |
---|---|---|
Lengte, breedte, hoogte (mm) | 2.255 x 905 x 1.355 | 2.345 x 975 x 1.310 |
Wielbasis (mm) | 1.515 | 1.570 |
Gewicht (kg) | 223 | 230 |
Balhoofdhoek/ naloop° - (mm) | 26° 00' - (124) | 28° 00' – (114) |