Suzuki introduceert nieuwe GSX-S950
Ook geschikt voor A2-rijbewijs
Suzuki introduceert nieuwe GSX-S950
- Standaard met 70 kW (96 pk)
- Ook leverbaar in A2-uitvoering met 35 kW(48 pk)
- Keuze uit drie stoere kleurstellingen
- Leverbaar vanaf augustus
Scherp sturen en volop koppel. Suzuki introduceert vandaag de nieuwe GSX-S950. Met dezelfde indrukwekkende styling en het geprezen rijwielgedeelte van de GSX-S1000, nu ook geschikt voor jongere motorrijders. Vanaf augustus staat de nieuwe Suzuki GSX-S950 bij de Nederlandse Suzuki-dealer.
Koppel
Suzuki biedt beginnende motorrijders vanaf komende augustus een heel nieuwe rijervaring. De nieuwe GSX-S950 krijgt de krachtige 999 cm3-viercilinder van de GSX-S1000, die nu 70 kW (95 pk) of 35 kW (48 pk) levert. Zo is hij ook geschikt voor motorrijders met het A2-rijbewijs. Vooral het hoge maximumkoppel van 76 Nm voor de 35 kW-variant (92 Nm voor de 70 kW-variant), maakt van de GSX-S950 de top van het A2-segment. Net als bij de nieuwe Suzuki GSX-S1000 is er bij de ontwikkeling sterk de nadruk gelegd op veel bruikbaar koppel bij lage en middelhoge toerentallen. Uiteraard voldoet de GSX-S950 aan de Euro5-emissienorm.
Design
De GSX-S950 krijgt hetzelfde agressieve design mee van zijn krachtigere broer. Ook de opvallende verticaal geplaatste LED-koplamp wordt overgenomen. De GSX-S950 krijgt een aantal uiterlijke verschillen om hem te onderscheiden van de GSX-S1000. Zo heeft hij een andere zilverkleurige KYB voorvork, witte letters in het LCD-display en wordt hij naast een blauwe en zwarte variant ook geleverd in het wit met rood.
Bereikbaarder
In grote delen lijkt de GSX-S950 sterk op de GSX-S1000 en worden onder andere de lichtgewicht aluminium wielen, het aluminium frame en de van de GSX-R1000 afgeleide swingarm en achtervering overgenomen. Om hem bereikbaarder te maken voor een groter publiek zijn er ook een aantal zaken aangepast. Zo krijgt de GSX-S950 een andere zilverkleurige KYB-voorvork met dezelfde diameter (43mm), Tokico voorremklauwen en een ander stuur. Tegelijkertijd heeft hij wel dezelfde 19 liter grote brandstoftank, de Dunlop Roadsport 2-banden en ook de slipperclutch, gecombineerd met het Suzuki Clutch Assist System. Ook is de motorfiets geheel naar eigen smaak te maken met een breed assortiment aan accessoires.
Elektronicapakket
Standaard wordt de GSX-S950 uitgerust met een elektronicapakket dat bestaat uit het Suzuki Easy Start System, ABS, Low RPM Assist en het Suzuki Traction Control System (STCS). Dit laatste systeem heeft 3 standen en kan ook volledig uit
Augustus
Vanaf augustus staat de nieuwe Suzuki GSX-S950 bij de Nederlandse Suzuki-dealers. Prijzen worden op een later moment bekendgemaakt.