Suzuki een van de *klant-vriendelijkste*
Persbericht

Suzuki een van de klant-vriendelijkste

Suzuki tweede in automotive sector in groot onafhankelijk onderzoek naar klantvriendelijkheid

Suzuki is door eigen klanten beoordeeld als een van de klantvriendelijkste bedrijven in de automotive. In het grootschalige onderzoek ‘Het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland’ van onderzoeksbureau MarketResponse haalde Suzuki de tweede plaats in de sector ‘automotive’.

  • Suzuki haalt tweede plaats in eigen branche in groot onderzoek van MarketResponse
  • Hoge klantwaardering van 8,03 in onafhankelijk onderzoek ‘Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland’
Banchewinnaars_logos_KVB 2023 Automotive 2

Suzuki komt binnen op de tweede plaats in de ‘Automotive’ in het onderzoek van MarketResponse. Met een klantwaardering van 8,03 staat Suzuki zelfs twaalfde in de Top 75 van klantvriendelijkste bedrijven. In de automotive behaalde Toyota de eerste plaats en Audi eindigde net achter Suzuki op de derde plaats.

Onafhankelijk onderzoek

Organisaties en bedrijven doen automatisch mee aan het onafhankelijke onderzoek onder Nederlandse consumenten. Ze kunnen zich niet aanmelden of klanten oproepen om te stemmen. In totaal verzamelde MarketReponse voor de zestiende editie van het onderzoek naar klantvriendelijkste bedrijven 89.930 beoordelingen van 352 bedrijven. Het is het tweede jaar dat ook bedrijven in de automotive worden beoordeeld.

Compliment aan alle Suzuki-medewerkers

Geordy Bloem, Algemeen Directeur bij Suzuki Nederland: “Tevreden klanten, dat is het belangrijkste bij Suzuki. Ik wil onze klanten dan ook enorm bedanken voor de hoge waardering en het vertrouwen in ons merk en organisatie. Want natuurlijk verdienen onze belangrijkste partners, onze dealers, een groot compliment. Ik vind dat we met zijn allen enorm trots mogen zijn op het resultaat.” Anne Moser, Manager Marketing bij Suzuki Nederland: “Ik ben net als Geordy ongelooflijk trots op deze prestatie. Het is een groot compliment voor alle Suzuki-dealers, ons klantcontactcentrum en iedereen die zich elke dag weer inzet voor onze klanten.”

Download persbericht en beeldmateriaal